Posted: Mon Aug 21, 2017 3:33pm
I can't answer your question but, out of interest, I logged into Hidraqua's virtual office and went into the change of contract holder section.
At first sight it looked a bit forbidding, as the second screen said:
These
documents are required for the operation.
Acreditación municipal pago de tasas
Autorización escrita en caso de delegación
Contrato firmado
Documento de habitabilidad de segunda
ocupación
Documento de habitabilidad o cláusula de
compromiso aportación posterior
Domiciliación Bancaria
Fotocopia de documento acreditativo de
poderes o constitución (en caso de que el titular sea una sociedad/comunidad de
propietarios)
Fotocopia del documento acreditativo de
apertura o declaración de actividad o licencia fiscal o licencia medioambiental
(en caso de uso no doméstico)
Fotocopia del NIF-NIE del peticionario o
representante
Fotocopia del soporte de constitución de
la comunidad
Fotocopia del título acreditativo del
derecho de uso: escritura, contrato compra o arrendamiento (opcionalmente, nota
registro)
Justificante pago derechos en el
Ayuntamiento
Lectura Contador
Licencia Apertura/Actividad
NIF-NIE de la persona autorizada en caso
de delegación
NIF-NIE del
titular
However, the next screen gave my details, and the following one wanted details of the new contract holder.
I obviously didn't want to enter anything here, but the titles of the subsequent screens sounded innocuous - just contract details and confirm, so perhaps a habitation certificate won't be necessary.
I'd also make the point that as far as I know, utility companies ask for a habitation certificate before they first set up a supply to a property, not after.